[O1] Wyrwana świeca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shane84
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] Wyrwana świeca

    dwaoka, będzie około 1/2 do 3/4
  • darkheartagram
    Drive
    • 2010
    • 47

    #2
    [O1] Wyrwana świeca

    Witam

    W mojej Octavii ( benzyna + sekwencja LPG )wyrwana została świeca, jako że wracałem z wakacji a do domu było jeszcze ponad 600 km serwis przeprowadzony został w jakiejś wiosce pod Szklarską Porębą. Przed chwilą odebrałem autko z warsztatu. Panowie stwierdzili że zmontowali to na jakiejś sprężynce i że powinno to chodzić ( cena za usługę 200 zł ). Przejechałem się kawałek samochodem i co stwierdzam:
    - samochód jest słabszy niż przed awarią
    - przy 5 km jazdy zdarzyło się że strzelił tak jak przed awarią

    Skasowałem service inspection, zobacze jeszcze jutro w trasie czy znów się pojawi.

    I teraz pytanie. Co z tym fantem zrobić żeby autko sprawowało się jak przed awarią

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #3
      Re: Wyrwana świeca

      Zamieszczone przez darkheartagram
      Witam

      W mojej Octavii ( benzyna + sekwencja LPG )wyrwana została świeca, jako że wracałem z wakacji a do domu było jeszcze ponad 600 km serwis przeprowadzony został w jakiejś wiosce pod Szklarską Porębą. Przed chwilą odebrałem autko z warsztatu. Panowie stwierdzili że zmontowali to na jakiejś sprężynce i że powinno to chodzić ( cena za usługę 200 zł ). Przejechałem się kawałek samochodem i co stwierdzam:
      - samochód jest słabszy niż przed awarią
      - przy 5 km jazdy zdarzyło się że strzelił tak jak przed awarią

      Skasowałem service inspection, zobacze jeszcze jutro w trasie czy znów się pojawi.

      I teraz pytanie. Co z tym fantem zrobić żeby autko sprawowało się jak przed awarią
      wedlug mnie to tulejowac trzeba bedzie gniazdo

      Komentarz

      • darkheartagram
        Drive
        • 2010
        • 47

        #4
        a ubytek mocy i strzał pod maską? I pytanie kolejne czy nie lepiej kupić ze szrotu głowicy do octavii bo jak dziś mechanik stwierdził "trzeba będzie ją kiedyś zregenerować"

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          hehehe zmieniac głowice z kuli takiej pierdoły? kiedys szło kupic zestaw do zerwanych gwintów w gniazdach świec.....starsi kolezy powinni pamiętać takie cudo z polonezów i maluszków

          [ Dodano: Wto 17 Sie, 10 10:46 ]
          a strzał wystąpił prawdopodobnie przez uszkodzoną swiece- być może przy tej całej sytuacji pękła jej porcelanka i bije do masy.

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            Jest taki zestaw naprawczy do zerwanych gwintów. Wygląda to jak sprężyna, wkręca się w zerwany gwint, łamie blokadę i trzyma to lepiej od oryginału. Skoro coś takiego Ci zrobili i to poszło (nie bardzo chce mi się w to wierzyć, ale...) to kiepsko, tylko tuleja w głowicy. darkheartagram, zaglądnij TU. Tak to mniej więcej wygląda.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              Panowie - helicoile i pochodne NIE sluza do naprawy polaczen rozlacznych - chociazby gwintu swiecy z prostej przyczyny: NIC go w otworze nie zabezpiecza przed obrotem, czyli przed wykreceniem lub co gorsza WKRECENIEM do cylindra. czym to grozi - nie musze chyba mowic. co innego jakies szpilki w bloku, jeszcze jak maja nieprzelotowe otwory - tam sprawdzaja sie doskonale.
              kiedys gwinty w glowicy naprawialo sie rozwiercajac, gwintujac i wstawiajac tulejke z brazu (rozgnieciona od srodka zeby sie nie wykrecila). dzis kupno drugiej glowicy nie stanowi problemu wiec taka rzezba ma srednie uzasadnienie. poza tym moze juz nie byc miejsca na tulejke....
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Też jestem za wprasowaniem tulei lub nową głowicą. Zastanawia mnie tylko, jakim cudem dawniej zakładane były te sprężyny w miejsce zerwanych gwintów świec i trzymało się to znakomicie. Poza tym było mocniejsze od oryginalnego gwintu. Przecież w konstrukcji głowic niewiele się zmieniło i jest podobny materiał. Żeby nie było niedomówień to w PF 125 miałem założone 2 takie sprężyny pod świeczki i nic się z nimi nie działo. Przy wymianie świec nie było możliwości "ruszenia" w którąkolwiek stronę czy w lewo czy w prawo tej sprężyny więc jakoś ona się jednak musi trzymać w głowicy. Ale może są inne do gwintów przelotowych i inne do nieprzelotowych. :P
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  Co jaki okres jest wymiana swiecy?? 30kkm??60kkm??

                  Komentarz

                  • darkheartagram
                    Drive
                    • 2010
                    • 47

                    #10
                    finał historii tej nie jest zbyt ciekawy. Okazało się że po naprawie po 400 km problem dalej wystąpił. Tym razem lepszy warsztat zajął się autem. Okazało się że panowie wzięli i obsadzili świece na kleju ( a na rachunku jest napisane regeneracja gwintu ), świece rozerwało, części wpadły do silnika uszkadzając głowice i tłok. Jak poradzono mi w serwisie najtaniej wyjdzie mnie goły silnik kupić

                    Komentarz

                    • deviltomek
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 246

                      #11
                      świeca na kleju szok!!!!!! dobrze ze nie masz maski przedziurawionej na wylot

                      Komentarz

                      • darkheartagram
                        Drive
                        • 2010
                        • 47

                        #12
                        z tego co wiem teoretycznie można tak robić i jest szansa że działa. Najbardziej boli jednak to że zostałem skasowany jak za regeneracje gwintu

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          darkheartagram, i co dalej z tym robisz? Rozumiem, że będziesz uderzał do tych "fahór" żeby wymienili Ci silnik?
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • mrrudzin
                            Rider
                            • 2009
                            • 403

                            #14
                            Zamieszczone przez winni77
                            darkheartagram, i co dalej z tym robisz? Rozumiem, że będziesz uderzał do tych "fahór" żeby wymienili Ci silnik?
                            o tym samym pomyślałem, tym bardziej jak masz rachunek

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              Zamieszczone przez darkheartagram
                              z tego co wiem teoretycznie można tak robić i jest szansa że działa. Najbardziej boli jednak to że zostałem skasowany jak za regeneracje gwintu
                              Bo jest taki extra klej - 400g koszt chyba okolo 250pln ktory sluzy do regeneracji gwintu - co znaczy rozerwalo swiece???? elektroda wpadla do srodka a gwint pozostal w glowicy????

                              Komentarz

                              Pracuję...